Updates over het coronavirus voor eBay-verkopers

We volgen de ontwikkelingen in de verspreiding van het coronavirus op de voet en staan in nauw contact met de autoriteiten om je op de hoogte te houden.

Opmerking: de informatie op deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 22 december 2020

De coronapandemie heeft ons dit jaar allemaal voor grote uitdagingen gesteld. Wij blijven aan je zijde staan. Hier informeren we je over hoe we je in deze situatie ondersteunen en wat je zelf kunt doen.

Hoe wij jou ondersteunen:

We hebben de volgende stap genomen om je te helpen:

  • We werken nauw samen met alle verzenddiensten. Ze stellen alles in het werk om zich aan de gebruikelijke verzendtijden te houden. Als er echter sprake is van lokale vertragingen, dan passen we de geschatte leveringsdatum automatisch aan. Dit geldt zowel voor nationale als internationale zendingen, zoals van en naar het Verenigd Koninkrijk.

 

Wat jij zelf kunt doen:

  • Verhoog de verwerkingstijd als je jouw bestellingen niet snel genoeg kunt verwerken of als er regelmatig vertraging optreedt bij het ophalen of afleveren aan de transporteurs.

  • Activeer de optie ‘Niet op voorraad’. Deze optie wordt aangeraden als je voor onbepaalde duur afwezig bent. Zodra je de voorraad van je aanbiedingen op ‘o’ zet, worden je aanbiedingen verborgen in de eBay-zoekopdracht. Jouw voordeel: je beschermt je verkoopgeschiedenis tot 180 dagen.
    Lees meer over de optie Niet op voorraad.

  • Wijzig je instellingen als je afwezig bent: deze optie is aan te raden als je een goede inschating hebt van hoe lang je niet zult verkopen.
    Lees meer over Afwezigheidsinstellingen.

  • Leer meer over verkoop- of exportbeperkingen: de verkoop van bepaalde artikelen is momenteel beperkt op eBay