Aanbiedingen laten opvallen

Laat uw aanbiedingen opvallen

Professionele optimalisering van aanbiedingen

Zorg ervoor dat uw aanbiedingen worden gevonden in zoekopdrachten en help potentiële kopers snel de objecten te vinden die ze zoeken. Hieronder leest u hoe u de koopervaring sneller en eenvoudiger maakt voor de koper.

Optimaliseer de positie van uw aanbiedingen in zoekresultaten

Vergroot de zichtbaarheid van uw aanbiedingen door ze beter vindbaar te maken voor potentiële kopers.

De zoekmachine op eBay kijkt naar allerlei verkoperspecifieke zaken en geeft een hogere score aan verkopers die: 

  • Hun kopers veel bieden.
  • Het vertrouwen van hun kopers hebben en al veel tevreden klanten hebben gehad. 
  • De koopervaring sneller en eenvoudiger maken voor de koper. 
  • Relevante content bieden.

Het verbeteren van uw prestaties in de zoekmachine begint met het maken van een goede aanbieding.

Voeg product-ID’s toe aan uw aanbiedingen

Product-ID's zijn unieke codes die worden gebruikt om specifieke producten te identificeren. Als u ze invult, weten zoekmachines precies wat u verkoopt en krijgen kopers een beter idee wat ze van uw object kunnen verwachten. 

Voeg specificaties toe aan uw aanbiedingen

Kopers gebruiken filters en de zoekfunctie om hun resultaten te verfijnen. Specificaties zijn details van uw aanbieding waarmee u kopers helpt uw objecten te vinden.

Voer zowel de verplichte als de aanbevolen specificaties voor uw aanbiedingen in en bereik een hoger conversiepercentage.



Zorg dat u goede beoordelingen krijgt

Zorg dat uw gedetailleerde verkopersbeoordelingen goed zijn. Verkopers die in het verleden veel tevreden klanten hebben gehad, doen het goed in zoekopdrachten. Als u lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen of negatieve feedback hebt, of als een koper een claim tegen u indient, zullen minder mensen u vertrouwen en van u kopen. Een van de manieren om goede beoordelingen te krijgen is door middel van een uitstekend retourbeleid. De klant weet dan dat hij of zij controle heeft over het koopproces. Een goed gepland en ruimhartig retourbeleid kan er ook toe leiden dat u meer verkoopt.

Antwoord uw klanten snel, houd ze tevreden en vergroot de kans dat ze van u kopen. Snel antwoorden leidt er niet direct toe dat u bovenaan eindigt in alle zoekopdrachten, maar maakt wel deel uit van een goede klantenservice. Het heeft ook een positief effect op uw gedetailleerde verkopersbeoordelingen.

Maak professionele sjablonen

Zorg dat uw HTML-sjabloon professioneel en gemakkelijk te begrijpen is, en uw klanten alles biedt wat ze nodig hebben om van u te kopen. Laat een professional een handige, mobiele eBay-sjabloon ontwerpen die uw merk promoot. Zorg dat uw eBay-sjabloon mobielvriendelijk is en dat de persoon die de sjabloon maakt, de beschrijving bovenaan zet. Met andere woorden: de HTML-code moet niet voorkomen dat uw beschrijvingen als eerste worden weergegeven. Sommige sjablonen zijn niet goed gecodeerd en dat kan invloed hebben op uw eBay-scores.

Maak aanbiedingen met de eBay-catalogus

Door uw aanbieding aan de productcatalogus te koppelen, zijn ze zichtbaar in de zoekresultaten voor nieuwe producten en is het gemakkelijker voor kopers om te vinden wat ze zoeken op eBay, omdat we aanbiedingen voor dezelfde producten kunnen groeperen.

Op eBay-sites in Australië, Canada, Duitsland, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk is het in specifieke rubrieken verplicht de eBay-catalogus te gebruiken.

In de Verkopershub kunt u zien welke aanbiedingen u moet bijwerken. Als u internationaal aanbiedt, bijvoorbeeld op eBay Duitsland, kunt u bij nieuwe aanbiedingen meteen uw product uit de catalogus selecteren.