Een perfecte aanbieding maken
Maak de perfecte aanbieding
Met je aanbiedingen bereik je miljoenen potentiële kopers op eBay. Leer hoe je van een goede aanbieding een perfecte aanbieding maakt. Met behulp van onderstaande beknopte gidsen voor het selecteren van de juiste rubriek, het maken van professionele foto's en meer, kun je je producten makkelijker verkopen.

Selecteer de beste rubriek
Plaats je aanbieding niet in de verkeerde rubriek. Selecteer alleen tegen extra kosten een tweede rubriek als dat relevant is voor je object. En dat komt zelden voor.
De juiste rubriek selecteren kan het verschil betekenen tussen een succesvolle transactie en een object dat niet door potentiële kopers wordt gezien. Veel verkopers verfijnen hun zoekopdrachten op rubriek.
Geef aanbiedingen doeltreffende titels
Je titel is het eerste wat een koper ziet in de zoekresultaten. Een doeltreffende titel geeft een goede beschrijving van het object en trekt potentiële kopers aan. Gebruik geen overbodige trefwoorden en/of synoniemen. De titel kan maximaal 80 tekens bevatten. Voeg de belangrijkste kenmerken voor je rubriek toe, zoals merk, productnaam, maat en kleur. Zorg ervoor dat de titel een prettig te lezen zin is.
Je kunt ideeën opdoen door in het zoekveld op eBay te beginnen met typen. De suggesties die je krijgt aangeboden, geven je een idee van waar kopers naar zoeken.

Schrijf informatieve objectbeschrijvingen
Een goed geschreven objectbeschrijving vertelt een koper alles wat hij of zij over je object moet weten. Een korte, kernachtige beschrijving spreekt snelle lezers aan en geeft een correct beeld van het object. Deel de details van je product in logische secties op en zorg dat je beschrijving goed leesbaar is op mobiele apparaten. Gebruik één eenvoudig lettertype en één kleur.
Maak goede foto's
Afbeeldingen van hoge kwaliteit zijn de beste aanbevelingen van je aanbiedingen. Maak foto's met een hoge resolutie en met een langste zijde (hoogte of breedte) van minimaal 1600 pixels. Je krijgt dan het zoomeffect dat je in sommige eBay-aanbiedingen ziet. Gebruik alternatieve afbeeldingstags met beschrijvingen van de afbeeldingen. Voeg geen randen, tekst of watermerken aan je afbeeldingen toe. Gebruik geen graffiti in je afbeeldingen. Dat is in strijd met het beleid en diskwalificeert je voor Google-advertenties.

Kies de juiste verkoopvorm
Voor een geslaagde verkoop is het essentieel dat je de meest geschikte verkoopvorm voor je object selecteert.
Kies een concurrerende prijs
Vraag een concurrerende prijs die is gebaseerd op de prijs waar vergelijkbare objecten voor worden verkocht. Je kunt dit controleren door naar de pagina Uitgebreid zoeken te gaan, je objectgegevens in te voeren en Verkochte aanbiedingen te selecteren. Je kunt zien wat voor prijs andere verkopers vragen. Wanneer je een prijsbereik hebt, kun je met enige psychologie tot de beste prijs komen. € 25,00 lijkt beduidend meer dan € 24,99, maar als je concurrentie € 24,99 vraagt, kun jij je product voor € 24,75 aanbieden om tot een deal te komen.
Beschouw verzendkosten als een deel van de prijs van je object. Zorg voor tevreden kopers door gratis of concurrerend geprijsde en snelle verzending aan te bieden. Door verschillende opties aan te bieden kun je verschillende klanten trekken.

Beschrijf de staat van je object goed
Laat je kopers precies weten wat ze krijgen.
Optimaliseer je aanbiedingen voor mobile
Meer dan de helft van alle op eBay verkochte objecten is eerst op een mobiel apparaat bekeken. Vergroot je verkoopkansen met aanbiedingen die geschikt zijn voor mobiele apparaten.

Maak aanbiedingen die in overeenstemming zijn met eBay-beleid
HTTPS
Zorg dat je aanbiedingen in overeenstemming zijn met de verschillende beleidsregels van eBay en voorkom manipulatie van de zoekfunctie, verstoring van de site en dubbele aanbiedingen.
Je bent het best zichtbaar op eBay als je je houdt aan de volgende tips uit de praktijk.
Maak geen dubbele aanbiedingen
Het is tegen ons beleid omdat het een negatief effect heeft op de koopervaring op eBay. Het vervuilt de site en maakt het moeilijker voor kopers om objecten te vinden en te vergelijken waarin ze geïnteresseerd zijn. Sinds het najaar van 2015 werken we er hard aan om de zichtbaarheid van aanbiedingen te verminderen voor verkopers die ons beleid voor dubbele aanbiedingen overtreden. We doen dat door verkopers die dubbele aanbiedingen hebben, een lagere plaats voor Beste overeenkomst te geven. Dit geldt voor hun hele voorraad, niet alleen voor de dubbele objecten.
Zorg dat je aanbiedingen zich aan het HTTPS-protocol houden. Google heeft nieuwe maatregelen aangekondigd voor niet-beveiligde pagina's in de Chrome-browser en we verwachten in de toekomst strengere maatregelen. Vanaf januari 2019 blokkeren we nieuwe aanbiedingen die niet-beveiligde content bevatten, zodat we voldoen aan de meest recente veiligheidsvereisten.