Verbeteringen in ons proces voor betalingsgeschillen
We hebben het voor verkopers eenvoudiger gemaakt om meer informatie te verstrekken bij betalingsgeschillen
Wat u moet weten
Er is sprake van een betalingsgeschil wanneer een koper rechtstreeks bij zijn of haar betaalinstelling (creditcardmaatschappij, PayPal, bank enzovoort) verzoekt om terugbetaling van het betaalde bedrag voor een eBay-transactie. Om verkopers te helpen deze scenario's op te lossen, hebben we het proces voor het indienen van informatie om een betalingsgeschil aan te vechten verbeterd.
Voordelen van de verbeterde ervaring
We hebben geluisterd naar de feedback van verkopers en daarom hebben we de volgende verbeteringen aangebracht::
-
Verkopers hebben nu de mogelijkheid om details toe te voegen en hun reden voor het aanvechten van een betalingsgeschil uit te leggen via een tekst van maximaal 1000 tekens.
-
Verkopers kunnen nu tot 5 afzonderlijke bestanden met informatie uploaden, zoals trackinggegevens, verzendetiketten, berichten en foto's. Voorheen kon slechts één bestand worden geüpload, waardoor meerdere bestanden tot één bestand moesten worden gecombineerd.
We delen de informatie die u verstrekt met de betaalinstelling van de koper om het betalingsgeschil aan te vechten. De informatie die u verstrekt, kan ook uw kansen verbeteren om in aanmerking te komen voor verkopersbescherming.
Veelgestelde vragen
Hoeveel tekst kan ik invoeren als ik een geschil aanvecht?
U kunt tot 1000 tekens toevoegen om uit te leggen waarom u een betalingsgeschil aanvecht.
Hoeveel bestanden kan ik uploaden?
U kunt maximaal 5 afzonderlijke bestanden met ondersteunende documentatie uploaden, zoals een bewijs van aflevering/handtekeningbevestiging, verzendetiketten, berichten en foto's. Vanwege de beperkingen voor bestandsgrootte van betaalinstellingen moet de totale grootte van alle bestanden 1,75 MB of minder zijn. We comprimeren uw bestanden automatisch om u te helpen onder de limiet te blijven.
Wat doet eBay met deze informatie?
We sturen het door u verstrekte materiaal samen door naar de betaalinstelling van de koper, samen met alle relevante informatie die al beschikbaar is op eBay, zodat we het geschil kunnen verdedigen. We kunnen de informatie ook gebruiken om te bepalen of het geschil in aanmerking komt voor verkopersbescherming.
Helpt deze aanvullende informatie mij het geschil te winnen?
Het leveren van aanvullend bewijs kan helpen aantonen dat de koper geen recht heeft op vergoeding van het geschil. Lees meer over het behandelen van betalingsgeschillen voor informatie over wat u moet toevoegen wanneer u een geschil aanvecht.
Kom ik in aanmerking voor verkopersbescherming als ik aanvullende informatie verstrek?
Ja. Als u in aanmerking komt voor verkopersbescherming, houden we rekening met de documentatie die u hebt geüpload tijdens het proces voor betalingsgeschillen.
Hoeveel dagen heb ik om te reageren op een betalingsgeschil?
U hebt 5 kalenderdagen de tijd om op een betalingsgeschil te reageren. U kunt betalingsgeschillen bekijken in Mijn eBay Verkocht of Aanvragen en Geschillen in de Verkopershub.
Wat gebeurt er als ik niet reageer en geen bewijs lever?
In sommige gevallen kunnen we namens u reageren op een betalingsgeschil met de interne informatie die we hebben met betrekking tot de transactie.
Waarom vraagt eBay om gegevens die ik al heb verstrekt?
We willen u graag de gelegenheid geven om eventuele aanvullende relevante informatie te verstrekken die nog niet eerder is gedeeld. Aanvullende ondersteunende documentatie of tekst kan de betalingsinstelling van de koper helpen bij het nemen van een beslissing over het betalingsgeschil.