2 min artikel

Beperkte en geschorste accounts

We kunnen soms accounts beperken of schorsen om onze community te beschermen. Als u verkoper bent, kunnen uw uitbetalingen worden geblokkeerd totdat de beperking of schorsing is opgeheven.

Als uw eBay-account is beperkt of geschorst, kijk dan onze e-mail in uw Berichten met details over wat u moet doen om uw account te herstellen.

Waarom uw account is beperkt of geschorst

Wij leggen doorgaans beperkingen of schorsingen op aan accounts om een van de volgende redenen:

  • U hebt mogelijk eBay-verkoopkosten die u moet betalen
  • U moet mogelijk eBay vergoeden voor een terugbetaling die we aan de koper hebben betaald
  • U moet mogelijk een probleem van een koper oplossen of trackinginformatie uploaden
  • U hebt mogelijk een van onze regels of beleidslijnen overtreden
  • We konden uw accountgegevens niet verifiëren
  • We vermoeden dat een derde partij toegang heeft gehad tot uw account.

Hoe u uw account kunt herstellen

Het herstellen van uw account is soms net zo makkelijk als het oplossen van een tijdelijke schorsing, het aanbrengen van wijzigingen in uw aanbiedingen, of het sturen van wat meer informatie. Het hangt ervan af waarom uw account is geblokkeerd of geschorst. Alle details leest u in het bericht dat we naar u toe hebben gestuurd.

Als uw account is beperkt of geschorst omdat u openstaande verkoopkosten moet betalen of eBay moet vergoeden vanwege een terugbetaling aan een koper, kunt u een eenmalige betaling uitvoeren om het probleem op te lossen. Zodra we uw betaling ontvangen, wordt uw account hersteld.

Een eenmalige betaling verrichten:

  1. Ga naar Betalingen - nieuw venster of tabblad in Mijn eBay of de Verkopershub.
  2. Selecteer Eenmalige betaling om een betaling te verrichten.
    • U kunt ook een nieuwe betalingsmethode toevoegen.

Als eBay uw betalingen momenteel niet beheert, moet u de verkopersregistratie ook voltooien voordat uw account volledig kan worden hersteld.

Tip
De meeste beperkte of geschorste accounts kunnen worden hersteld door een eenmalige betaling te verrichten of door de stappen in de e-mail in eBay Berichten te volgen.

Wat gebeurt er als een account wordt beperkt of geschorst?

Afhankelijk van de reden voor de beperking of schorsing, kan het zijn dat u dat niet kunt:

  • Bieden, kopen of verkopen
  • Feedback geven
  • Nieuwe aanbiedingen maken of bestaande aanbiedingen herzien
  • Contact opnemen met bieders
  • Reageren op uw eBay-berichten
  • Persoonlijke gegevens bijwerken

Als u verkoper bent, kunnen uw uitbetalingen geblokkeerd worden totdat uw beperking of schorsing is opgeheven. Lees meer over waarom we betalingen kunnen blokkeren.

Afhankelijk van waarom uw account is beperkt of geschorst, kunnen we aanbiedingen beëindigen. Als we aanbiedingen verwijderen vanwege een beleidsovertreding, hangt het van de situatie af of we uw aanbiedingskosten terugbetalen. Ook kijken we naar eventuele eerdere beleidsovertredingen. Houd er rekening mee dat aanbiedingskosten ook verbeurd kunnen worden verklaard, afhankelijk van de reden voor de beperking of schorsing.

Beperkingen van nepaccounts en meldingen over schorsingen

Let op voor spoofberichten (nep-e-mails) over beperkte of geschorste accounts. Controleer in Berichten - nieuw venster of tabblad of een e-mail afkomstig is van eBay. Als u geen kopie van de e-mail kunt vinden, is het bericht niet afkomstig van eBay. Meer weten over het herkennen van spoofberichten?

Als we uw account hebben beperkt of geschorst, sturen we een e-mail met de reden naar uw geregistreerde e-mailadres en naar eBay Berichten. We laten u ook weten wat u moet doen zodat uw account kan worden hersteld.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen