|Aangeboden in rubriek:
Hebt u iets om te verkopen?

Markets, Minds, and Money : Why America Leads the World in University Researc...

Objectstaat:
Vrijwel nieuw
2 beschikbaar
Prijs:
GBP 31,08
OngeveerEUR 36,50
Verzendkosten:
GBP 15,99 (ongeveer EUR 18,78) Standaardverzendservice. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: Castle Donington, Verenigd Koninkrijk
Levering:
Geschatte levering tussen do, 20 jun en di, 9 jul tot 43230
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
De verkoper verzendt binnen 10 dagen na ontvangst van de betaling.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:403831464746
Laatst bijgewerkt op 26 mei 2024 10:22:14 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Vrijwel nieuw: Een boek dat er als nieuw uitziet, maar al wel is gelezen. De kaft is niet zichtbaar ...
Book Title
Markets, Minds, and Money : Why America Leads the World in Univer
ISBN
9780674244238
Publication Year
2020
Type
Textbook
Format
Hardcover
Subject Area
Political Science
Language
English
Publication Name
Markets, Minds, and Money: Why America Leads the World in University Research
Item Height
235mm
Author
Miguel Urquiola
Publisher
Harvard University Press
Item Width
156mm
Subject
Economics, Coaching & Career Guidance, Education
Number of Pages
360 Pages

Over dit product

Product Information

A colorful history of US research universities, and a market-based theory of their global success. American education has its share of problems, but it excels in at least one area: university-based research. That's why American universities have produced more Nobel Prize winners than those of the next twenty-nine countries combined. Economist Miguel Urquiola argues that the principal source of this triumph is a free-market approach to higher education. Until the late nineteenth century, research at American universities was largely an afterthought, suffering for the same reason that it now prospers: the free market permits institutional self-rule. Most universities exploited that flexibility to provide what well-heeled families and church benefactors wanted. They taught denominationally appropriate materials and produced the next generation of regional elites, no matter the students'?or their instructors'?competence. These schools were nothing like the German universities that led the world in research and advanced training. The American system only began to shift when certain universities, free to change their business model, realized there was demand in the industrial economy for students who were taught by experts and sorted by talent rather than breeding. Cornell and Johns Hopkins led the way, followed by Harvard, Columbia, and a few dozen others that remain centers of research. By the 1920s the United States was well on its way to producing the best university research. Free markets are not the solution for all educational problems. Urquiola explains why they are less successful at the primary and secondary level, areas in which the United States often lags. But the entrepreneurial spirit has certainly been the key to American leadership in the research sector that is so crucial to economic success.

Product Identifiers

Publisher
Harvard University Press
ISBN-13
9780674244238
eBay Product ID (ePID)
4046589952

Product Key Features

Subject Area
Political Science
Author
Miguel Urquiola
Publication Name
Markets, Minds, and Money: Why America Leads the World in University Research
Format
Hardcover
Language
English
Subject
Economics, Coaching & Career Guidance, Education
Publication Year
2020
Type
Textbook
Number of Pages
360 Pages

Dimensions

Item Height
235mm
Item Width
156mm

Additional Product Features

Title_Author
Miguel Urquiola
Country/Region of Manufacture
United States

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Far Corner Europe Limited
Barbara Blake
19-20 Bourne Court
Southend Road
Woodford Green
Essex
IG8 8HD
United Kingdom
Contactgegevens weergeven
:liam-Emoc.secirpkoobtaerg@kusredroyabe
Btw-nummer:
  • GB 307932304
Handelsregistratienummer:
  • 10691061
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
superbookdeals

superbookdeals

94,1% positieve feedback
293K objecten verkocht
Reageert meestal binnen 24 uur

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.8
Redelijke verzendkosten
4.9
Verzendtijd
4.6
Communicatie
4.6
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (81.940)

s***a (2153)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
alles bestens
r***e (433)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Book arrived as described and in mint condition. Thank you
8***6 (34)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Book arrived safely