|Aangeboden in rubriek:
Hebt u iets om te verkopen?

The Glocalization of Shanghai Disneyland by Ni-Chen Sung Paperback Book

Objectstaat:
Nieuw
3 beschikbaar
Prijs:
US $34,59
OngeveerEUR 32,12
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: Fairfield, Ohio, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen za, 18 mei en do, 30 mei tot 43230
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

Topverkoper
Betrouwbare verkoper, snelle verzending en eenvoudige retourzending. 
Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:395250696924

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
ISBN-13
9780367675882
Book Title
The Glocalization of Shanghai Disneyland
ISBN
9780367675882
Publication Year
2023
Series
Routledge Focus on Asia Ser.
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Name
Glocalization of Shanghai Disneyland
Author
Ni-Chen Sung
Item Length
8.5in
Publisher
Taylor & Francis Group
Item Width
5.4in
Item Weight
7.4 Oz
Number of Pages
104 Pages

Over dit product

Product Information

Focusing on Disney's production of Shanghai Disneyland, this book examines how the Chinese state and the local market influence Disney's ownership and production of the identities and the representations of Shanghai Disneyland. Qualitative methods are here applied to combine both primary and secondary data, including document analysis, participant observation, and in-depth interviews. Shanghai Disneyland is purposely created to be different from the other Disneylands, under the "authentically Disney and distinctly Chinese" mandate. In order to survive and thrive in China, Disney carefully constructs Shanghai Disneyland as Disneyland with Chinese characteristics. Previous studies tend to link Disney with cultural imperialism; however, this book argues that it is not imperialism but glocalization that promotes a global company's interests in China. In particular, the findings suggest state-capital-led glocalization: glocalization led by economic capital of the state (direct investment) and economic capital with the state (market potential). Furthermore, the four categories of glocalization with different conditions, considerations, and consequences illustrate various global-local dynamics in the process of a global formation of locality. The Glocalization of Shanghai Disneyland will appeal to students and scholars of sociology, communication studies, business studies, and Asian studies more broadly.

Product Identifiers

Publisher
Taylor & Francis Group
ISBN-10
0367675889
ISBN-13
9780367675882
eBay Product ID (ePID)
13058620186

Product Key Features

Author
Ni-Chen Sung
Publication Name
Glocalization of Shanghai Disneyland
Format
Trade Paperback
Language
English
Publication Year
2023
Series
Routledge Focus on Asia Ser.
Type
Textbook
Number of Pages
104 Pages

Dimensions

Item Length
8.5in
Item Width
5.4in
Item Weight
7.4 Oz

Additional Product Features

Lc Classification Number
Gv1853.4.C62d579
Table of Content
1. Introduction 2. Histories of Disney 3. Ownership Structure of Shanghai Disneyland 4. Construction of Local Identities of Shanghai Disneyland 5. "Distinctly Chinese" representations of Shanghai Disneyland 6. Implications of the Differences of Shanghai Disneyland
Copyright Date
2021
Target Audience
College Audience
Topic
Globalization, Popular Culture, General
Lccn
2021-001225
Dewey Decimal
791.06/51132
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes
Genre
Sports & Recreation, Social Science, Political Science

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Premier Books LLC
David Taylor
26C Trolley Sq
19806-3356 Wilmington, DE
United States
Contactgegevens weergeven
:liam-Emoc.liaterelgaednarg@yabe
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
grandeagleretail

grandeagleretail

98,2% positieve feedback
2,7M objecten verkocht
Reageert meestal binnen 24 uur

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
4.9
Communicatie
4.9
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (1.022.026)

g***a (51)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Thank you. The book came quickly and in excellent condition.
d***k (346)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Beautiful new book. Excellent color prints. Fast ship. Good packaging. A++
0***m (269)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Item as described, easy transaction