|Aangeboden in rubriek:
Hebt u iets om te verkopen?

Naming Rights, Place Branding, and the Cultural, Rose-Redwood, Vuolteenaho, ..

Objectstaat:
Nieuw
5 beschikbaar
Verzendkosten:
Wordt niet verzonden naar Verenigde Staten. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: South East, Verenigd Koninkrijk
Levering:
Varieert
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:304571913772
Laatst bijgewerkt op 17 jun 2023 08:34:54 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
Title
Naming Rights, Place Branding, and the Cultural Landscapes of Ne
ISBN
9780367756246
EAN
9780367756246
Subject Area
Urban Planning
Publication Name
Naming Rights, Place Branding, and the Cultural Landscapes of Neoliberal Urbanism
Publisher
Taylor & Francis LTD
Subject
Geography & Geosciences, Business
Publication Year
2021
Type
Textbook
Format
Hardcover
Language
English
Item Height
246mm
Author
Jani Vuolteenaho, Duncan Light, Craig Young, Reuben Rose-Redwood
Item Width
174mm
Item Weight
463g
Number of Pages
152 Pages

Over dit product

Product Information

In recent decades, urban policymakers have increasingly embraced the selling of naming rights as a means of generating revenue to construct and maintain urban infrastructure. The contemporary practice of toponymic commodification has its roots in the history of philanthropic gifting and the commercialization of professional sports, yet it has now become an integral part of the policy toolkit of neoliberal urbanism more generally. As a result, the naming of everything from sports arenas to public transit stations has come to be viewed as a sponsorship opportunity, yet such naming rights initiatives have not gone uncontested. This edited collection examines the political economy and cultural politics of urban place naming and considers how the commodification of naming rights is transforming the cultural landscapes of contemporary cities. Drawing upon case studies ranging from the selling of naming rights for sports arenas in European cities and metro stations in Dubai to the role of philanthropic naming in the Facebookification of San Francisco's gentrifying neighborhoods, the contributions to this book draw attention to the diverse ways in which toponymic commodification is reshaping the identities of public places into time-limited, rent-generating commodities and the broader implications of these changes on the production of urban space. The chapters in this book were originally published as a special issue of Urban Geography.

Product Identifiers

Publisher
Taylor & Francis LTD
ISBN-13
9780367756246
eBay Product ID (ePID)
28049034455

Product Key Features

Subject Area
Urban Planning
Author
Jani Vuolteenaho, Duncan Light, Craig Young, Reuben Rose-Redwood
Publication Name
Naming Rights, Place Branding, and the Cultural Landscapes of Neoliberal Urbanism
Format
Hardcover
Language
English
Subject
Geography & Geosciences, Business
Publication Year
2021
Type
Textbook
Number of Pages
152 Pages

Dimensions

Item Height
246mm
Item Width
174mm
Item Weight
463g

Additional Product Features

Editor
Jani Vuolteenaho, Duncan Light, Craig Young, Reuben Rose-Redwood
Country/Region of Manufacture
United Kingdom

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

WRAP Ltd.
Mubin Ahmed
Unit 4
119 Loverock Road
Reading
Berkshire
RG30 1DZ
United Kingdom
Contactgegevens weergeven
:noofeleT60358080080
:liam-Emoc.aidemtumahab@yabe
Btw-nummer:
  • GB 724498118
Handelsregistratienummer:
  • 03800600
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
baham_books

baham_books

99,1% positieve feedback
8,8M objecten verkocht

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
4.9
Communicatie
4.9
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (2.869.071)

3***p (37)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Fast delivery good Ebayer happily buy from again many thanks Paul
b***g (184)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
item arrived in condition described, good value for money
i***t (109)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Quick delivery, great item, many thanks 🙏