Hebt u iets om te verkopen?

Making a Spectacle: A Fashionable History of Glasses [Hardcover] Glasscock,

1 gevolgd in de afgelopen 24 uur
Objectstaat:
Nieuw
2 beschikbaar
Prijs:
US $18,14
OngeveerEUR 16,78
Verzendkosten:
Gratis Voordelige verzendservice. Details bekijkenvoor verzending
Bevindt zich in: Indian Trail, North Carolina, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen do, 13 jun en za, 15 jun tot 43230
De levertijd wordt geschat met onze eigen methode op basis van onder meer de nabijheid van de koper ten opzichte van de objectlocatie, de geselecteerde verzendservice, en de verzendgeschiedenis van de verkoper. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Verkoper betaalt voor retourzending. Details bekijken- voor meer informatie over retourzendingen
Betalingen:
     

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. 

Verkopergegevens

Ingeschreven als zakelijke verkoper
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:126103058035
Laatst bijgewerkt op 04 mei 2024 19:32:00 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
Brand
Unbranded
Style
ABIS_BOOK
ISBN
9780762473441
Book Title
Making a Spectacle : a Fashionable History of Glasses
Item Length
9.3 in
Publisher
Running Press
Publication Year
2021
Format
Hardcover
Language
English
Illustrator
Yes
Item Height
0.9 in
Author
Jessica Glasscock
Genre
Photography, Design, Social Science
Topic
Fashion & Accessories, Product, Customs & Traditions, Subjects & Themes / Fashion
Item Width
7.4 in
Item Weight
30.7 Oz
Number of Pages
256 Pages

Over dit product

Product Information

From 13th century Franciscan monks to Beyonc in Black is King , Making a Spectacle charts the fascinating ascension of eyeglasses--from an unsightly but useful tool to fashion's must-have accessory. The power of glasses to convey a range of vivid messages about their wearers have made them into a billion-dollar business that appeals to cool kids and rock stars, and those who want to be like them, but the fashionable history of eyeglasses is fraught with anxiety and drama. At the beginning of the 20th century, the assessment in Vogue and Harper's Bazaar was that spectacles were "invariably disfiguring." Invisibility was the best option, and glasses were only to be put on once the lights at the opera went dark. While variations of that glasses-shaming sentiment appeared at regular intervals over the next 100 years or so, eyeglasses continued to evolve into an endless array of shapes, colors, purposes, and personalities. Once sunglasses took off in the 1930s, the magazine editorial made glasses a conspicuous part of the fashion narrative. Eyeglasses went to the ski slopes, the stables, the beach, the Havana hotel. Plastic innovations made a candy-colored rainbow of cat-eyes and "starlet" styles possible. Suddenly, everyone had the opportunity to look like Jackie O on vacation in Capri. Making a Spectacle traces contemporary high fashion frames back to their origins: the military aviator, the glam cat eye, the nerdly Oxford, the high-tech shield, the fanciful butterfly, the lowly rimless, and other styles all make an appearance. Featuring interviews with influential designers, makers, and purveyors of glasses including Adam Selman, Kerin Rose Gold, and l.a. Eyeworks, Making a Spectacle also takes a look at today's most cutting edge eyewear, showing the reader the latest and most innovative ways to see and be seen.

Product Identifiers

Publisher
Running Press
ISBN-10
0762473444
ISBN-13
9780762473441
eBay Product ID (ePID)
4050074409

Product Key Features

Book Title
Making a Spectacle : a Fashionable History of Glasses
Author
Jessica Glasscock
Format
Hardcover
Language
English
Topic
Fashion & Accessories, Product, Customs & Traditions, Subjects & Themes / Fashion
Publication Year
2021
Illustrator
Yes
Genre
Photography, Design, Social Science
Number of Pages
256 Pages

Dimensions

Item Length
9.3 in
Item Height
0.9 in
Item Width
7.4 in
Item Weight
30.7 Oz

Additional Product Features

Intended Audience
Trade
Lc Classification Number
Gt2370.G57 2021
Lccn
2020-042997
Dewey Decimal
391.4409
Dewey Edition
23

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

White Trunks LLC
Kevin Harmon
46 McCachern Blvd SE
28025 Concord, NC
United States
Contactgegevens weergeven
:noofeleT2504288407
:liam-Emoc.ssendamelbatalfni@ecivres
Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
InflatableMadness

InflatableMadness

95,8% positieve feedback
704K objecten verkocht

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden

Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
4.9
Verzendtijd
5.0
Communicatie
5.0
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Feedback verkoper (480.013)

o***o (1801)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Great seller, my mail persons shoes are on fire it was such fast delivery!!
e***e (22)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Thank you!
9***k (971)- Feedback gegeven door koper.
Afgelopen maand
Geverifieerde aankoop
Jeans were too small. Seller was very kind.