3 min artikel

Feedback van kopers bekijken en beantwoorden

Reacties op feedback zijn een geweldige manier om in contact te komen met kopers en uw klantrelaties een positieve impuls te geven.

Hoewel de meeste transacties soepel verlopen, kunt u van tijd tot tijd negatieve feedback krijgen. Als dit gebeurt, probeer dan eerst specifieke problemen op te lossen door contact op te nemen met kopers. Als u hun zorgen kunt wegnemen, kunt u ze vragen of ze hun oorspronkelijke beoordeling en commentaar willen herzien.

Als een koper besluit de feedback ongewijzigd te laten, raden we u aan een reactie achter te laten om uw kant van het verhaal te geven of context toe te voegen aan het commentaar van de koper. Hiermee kunt u de koper laten weten dat u de kwestie belangrijk vindt. Ook laat u andere kopers zien hoe u eventuele problemen aanpakt.

Tip
Kopers verwachten geen 100% positieve feedback, maar wel dat u hun probleem probeert op te lossen als er iets misgaat. Laat zien hoe goed u uw klanten van dienst bent met een beleefde reactie.

Feedback van kopers bekijken en beantwoorden

U kunt op feedback reageren vanuit uw Feedbackprofiel - nieuw venster of tabblad. Zoek de feedback waarop u wilt reageren en selecteer Beantwoorden rechts op de pagina.

Zodra u reageert, verschijnt uw commentaar direct onder het feedbackcommentaar van de koper. U kunt slechts één keer reageren op een feedbackcommentaar en u kunt die reactie niet bewerken of intrekken.
Reageren op feedback van de koper - nieuw venster of tabblad

Tip
Gebruik de zoekbalk onder het tabblad Alle ontvangen feedback om te zoeken naar feedback in de afgelopen 12 maanden. U kunt zoeken op de gebruikersnaam van de koper, het objectnummer of de objecttitel.

Een aanvraag voor feedbackwijziging verzenden

Als de feedback minder dan 30 dagen oud is, kunt u kopers vragen hun feedback te heroverwegen.
Een feedbackwijziging aanvragen - nieuw venster of tabblad

U kunt 5 aanvragen voor feedbackwijziging per kalenderjaar indienen. Voor elke duizend feedbackbeoordelingen die u gedurende het jaar ontvangt, kunt u vijf extra aanvragen voor feedbackwijziging indienen.

Wat gebeurt er als ik een feedbackwijziging aanvraag?

Wanneer u een aanvraag voor feedbackwijziging naar kopers stuurt, sturen wij ze een e-mail met alle details.

Ze hebben dan tien dagen om een van de volgende dingen te doen:

  • De feedback wijzigen: Als kopers de aanvraag accepteren, begeleiden we ze bij het wijzigen van de beoordeling en het commentaar. Wanneer kopers feedback wijzigen, is het oorspronkelijke commentaar niet meer zichtbaar op eBay.
  • De aanvraag weigeren: Als kopers de aanvraag weigeren, kunnen ze ervoor kiezen om de reden al dan niet met u te delen.

Als de koper niet binnen 10 dagen reageert, vervalt de aanvraag voor feedbackwijziging. Onthoud dat zelfs teleurstellende feedback slechts de mening van één persoon is en geen invloed heeft op uw verkoperprestaties.

Tip
Als u denkt dat de feedback van kopers niet in overeenstemming is met ons feedbackbeleid, kunt u contact met ons opnemen en ons vragen ernaar te kijken.

Kopers verwachten van verkopers dat ze een goede service bieden wanneer er problemen zijn. Een doordacht antwoord kan uw reputatie verbeteren, zelfs als de feedback niet onverdeeld positief is.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen