Bent u een koper die bezwaar tegen een beslissing wil maken? Lees ons artikel over hoe u als koper bezwaar kunt maken tegen een beslissing.
Raadpleeg onze pagina over het betwisten van feedback als u feedback hebt ontvangen van een koper die volgens u niet klopt of niet eerlijk is.
Wanneer ons is gevraagd om te helpen bij een probleem, doen we ons uiterste best om tot een eerlijke beslissing te komen. Het kan gebeuren dat u het niet eens bent met onze beslissing, vooral als u ons meer informatie kunt verstrekken die we in overweging zouden moeten nemen.
Wanneer u bezwaar maakt, beoordelen we het geschil en de eventuele nieuwe informatie die u hebt verstrekt opnieuw en informeren we u vervolgens over onze definitieve beslissing. Normaal gesproken reageren we binnen 48 uur met onze definitieve beslissing. Dit kan echter in sommige gevallen iets langer duren.
Benodigde informatie wanneer u bezwaar maakt
U kunt altijd binnen 30 dagen nadat het geschil is gesloten bezwaar maken tegen een beslissing.
Als u bezwaar wilt maken tegen de beslissing over een geschil, moet u nieuwe aanvullende informatie verstrekken om uw bezwaar te ondersteunen. Daarbij kunt u denken aan:
- Trackinggegevens waaruit blijkt dat de koper het object heeft ontvangen voordat het geschil werd gesloten. De totale kosten van de bestelling (het totaal van object(en), verzending en btw) bedragen € 450 of meer, handtekening voor ontvangst is vereist.
- Bewijs dat een geretourneerd object op het verkeerde adres is geleverd of zoek is geraakt bij de post
- Documenten waaruit blijkt dat het object overeenkomt met de beschrijving
- Bewijs dat de koper een terugbetaling heeft ontvangen voordat het geschil werd gesloten
Bezwaar maken
Als u bezwaar wilt maken tegen een beslissing, volgt u deze stappen:
- Ga naar Verkoperprestaties - nieuw venster of tabblad.
- Vouw Gesloten zonder oplossing met de verkoper uit om uw opties te bekijken.
- Selecteer Geschillen bekijken en zoek het object in de lijst.
- Selecteer Details bekijken en stuur ons vervolgens een bezwaar.
Betalingsgeschillen afhandelen
In sommige situaties kan een koper zijn of haar bank of andere financiële instelling vragen een betalingsgeschil te openen als hij of zij denkt dat er een probleem is met een bestelling. Betalingsgeschillen kunnen de vorm aannemen van een terugboeking of een ander soort geschil. Zie Betalingsgeschillen afhandelen voor meer informatie over hoe u deze aanvragen kunt afhandelen en hoe eBay kan helpen.