2 min artikel

Bezwaar maken tegen een beslissing van eBay over een retourzending of een ontbrekend object voor verkopers

Als u het niet eens bent met onze beslissing nadat ons is gevraagd om te helpen bij een probleem tussen u en een koper, kunt u bezwaar maken door ons nieuwe informatie te verstrekken binnen 30 dagen nadat het geschil is gesloten.

Wanneer ons is gevraagd om te helpen bij een probleem, doen we ons uiterste best om tot een eerlijke beslissing te komen. Het kan gebeuren dat u het niet eens bent met onze beslissing, vooral als u ons meer informatie kunt verstrekken die we in overweging zouden moeten nemen.

Wanneer u bezwaar maakt, beoordelen we het geschil en de eventuele nieuwe informatie die u hebt verstrekt opnieuw en informeren we u vervolgens over onze definitieve beslissing. Normaal gesproken reageren we binnen 48 uur met onze definitieve beslissing. Dit kan echter in sommige gevallen iets langer duren.

Benodigde informatie wanneer u bezwaar maakt

U kunt altijd binnen 30 dagen nadat het geschil is gesloten bezwaar maken tegen een beslissing.

Als u bezwaar wilt maken tegen de beslissing over een geschil, moet u nieuwe aanvullende informatie verstrekken om uw bezwaar te ondersteunen. Daarbij kunt u denken aan:

  • Trackinggegevens waaruit blijkt dat de koper het object heeft ontvangen voordat het geschil werd gesloten. De totale kosten van de bestelling (het totaal van object(en), verzending en btw) bedragen € 450 of meer, handtekening voor ontvangst is vereist.
  • Bewijs dat een geretourneerd object op het verkeerde adres is geleverd of zoek is geraakt bij de post
  • Documenten waaruit blijkt dat het object overeenkomt met de beschrijving
  • Bewijs dat de koper een terugbetaling heeft ontvangen voordat het geschil werd gesloten

Bezwaar maken

Als u bezwaar wilt maken tegen een beslissing, volgt u deze stappen:

  1. Ga naar Verkoperprestaties - nieuw venster of tabblad.
  2. Vouw Gesloten zonder oplossing met de verkoper uit om uw opties te bekijken.
  3. Selecteer Geschillen bekijken en zoek het object in de lijst.
  4. Selecteer Details bekijken en stuur ons vervolgens een bezwaar.

Betalingsgeschillen afhandelen

In sommige situaties kan een koper zijn of haar bank of andere financiële instelling vragen een betalingsgeschil te openen als hij of zij denkt dat er een probleem is met een bestelling. Betalingsgeschillen kunnen de vorm aannemen van een terugboeking of een ander soort geschil. Zie Betalingsgeschillen afhandelen voor meer informatie over hoe u deze aanvragen kunt afhandelen en hoe eBay kan helpen.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen