Als u denkt dat uw account is gehackt, ga dan naar ons artikel Hulp krijgen bij een gehackt account.
Als u uw account veilig wilt houden, raden we u aan uw wachtwoord regelmatig bij te werken. We sturen u een e-mail als iemand op uw account inlogt via een nieuw apparaat of een nieuwe browser waarmee uw account niet eerder is geopend. Als u de inloggegevens niet herkent, moet u uw wachtwoord wijzigen en contact met ons opnemen.
Uw wachtwoord opnieuw instellen als u die bent vergeten
Als u uw wachtwoord bent vergeten, selecteert u hieronder de knop Uw wachtwoord opnieuw instellen:
Uw wachtwoord opnieuw instellen - nieuw venster of tabblad
Om veiligheidsredenen vragen we uw identiteit te bevestigen via e-mail of sms. Als u voor verificatie per e-mail kiest en binnen vijf minuten geen bericht hebt ontvangen, controleer dan uw map met spam of ongewenste e-mail. Als u een account voor verkopers hebt, moet u vóór de verificatie het telefoonnummer bevestigen dat u op uw eBay-account hebt geregistreerd.
Uw wachtwoord om veiligheidsredenen wijzigen
Als u uw huidige wachtwoord weet en dit wilt wijzigen, selecteert u hieronder de knop Uw wachtwoord wijzigen:
Uw wachtwoord opnieuw instellen - nieuw venster of tabblad
U kunt ook uw wachtwoord wijzigen in het gedeelte Account van Mijn eBay. Dat doet u als volgt:
- Ga naar Inloggen en beveiliging - nieuw venster of tabblad.
- Selecteer Bewerken naast het wachtwoord.
- Voer uw huidige wachtwoord en uw nieuwe wachtwoord in.
- Selecteer Opslaan.
Zie voor meer informatie om uw account te beschermen het artikel Tips om uw eBay-account veilig te houden.
Tip
Vergeet niet ook met uw nieuwe wachtwoord in te loggen op de eBay-app.
Problemen met het wijzigen van uw wachtwoord oplossen
Probeer de volgende tips voor probleemoplossing als u de bovenstaande stappen hebt uitgevoerd en nog steeds problemen hebt met het wijzigen of opnieuw instellen van uw wachtwoord:
- Zorg dat Caps Lock is uitgeschakeld wanneer u uw nieuwe wachtwoord invoert.
- Wis uw cache en cookies.
- Controleer of er geen oud wachtwoord automatisch wordt ingevuld in het wachtwoordveld. Als dit gebeurt, moet u handmatig uw nieuwe wachtwoord invoeren of Automatisch invullen in uw browserinstellingen uitschakelen.
- Als u een verkoper bent en uw geregistreerde telefoonnummer moet bevestigen, start het proces dan opnieuw om er zeker van te zijn dat u het juiste telefoonnummer hebt ingevoerd.
Als u meer dan 5 keer in de afgelopen 24 uur hebt geprobeerd uw wachtwoord te wijzigen, moet u 24 uur wachten voordat u het opnieuw kunt proberen.