Home > Hulp >Lidmaatschap en account >Regels en beleid >Beleid voor wanprestaties van de verkoper |
Normen voor verkoperprestaties
Overzicht van de normeneBay verwacht van verkopers dat ze een goede service bieden zodat hun klanten tevreden zijn. Dat betekent dat ze moeten voldoen aan de verwachtingen van hun kopers. In hun Verkoperprestaties kunnen verkopers zien hoe ze presteren in eigen land en op de verschillende internationale markten. Zo kunnen ze opzoeken hoe goed ze voldoen aan de verwachtingen van hun kopers in Nederland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Meer informatie over de internationale normen voor verkoperprestaties. Als verkoper wordt van jou het volgende verwacht:
Onthoud ook dat als je niet aan verwachtingen van kopers voldoet, dit kan leiden tot:
Feedback die gewijzigd is door de koper van negatief naar positief telt niet voor je probleempercentage per transactie. Neutrale feedback of feedback met een lage gedetailleerde verkopersbeoordeling voorverzendtijd of object voldoet aan beschrijving kan gewijzigd worden en telt daarom niet voor je probleempercentage per transactie. Als de maatstaf voor tijdige leveringen de enige is die je niet haalt dan blijft je verkoperniveau 'Uitstekend'. Deze maatstaf kan echter wel van invloed zijn op welke opties voor verwerkingstijd voor jou beschikbaar zijn wanneer je nieuwe aanbiedingen maakt. Een bestelling telt als 'op tijd' zolang deze aan een van de volgende criteria voldoet:
Om de status van Topverkoper te houden mag maximaal 3% van je transacties te laat zijn. Meer lezen in het nieuws voor verkopers . Defectpercentage per transactieHet defectpercentage per transactie is het percentage van de verkoper's transacties dat een of meer van onderstaande defecten heeft:
Elk geschil dat eBay of PayPal in je voordeel beslist, of de schuld is van de koper, heeft geen negatieve invloed op je prestatiemeting. Voor je verkoperprestaties wordt er rekening gehouden met de objecten die aan kopers in alle landen. Je evaluatie wordt nog steeds uitgevoerd op de 20e van elke maand, en de nieuwe prestatiemeting wordt in augustus toegepast. De evaluatie wordt gebaseerd op je prestaties over dezelfde periode als nu: 3 maanden voor verkopers met 400 transacties of meer over de afgelopen 3 maanden, 12 maanden voor alle andere verkopers. De geschillen of retouren die eBay of PayPal in je voordeel beslist, tellen niet mee voor je verkoperprestaties. Je kunt ook deze tips volgen om uw verkopen te verbeteren. Eerlijke evaluatie van prestatiesOm je algehele prestaties goed te kunnen meten, kijken we naar het hele plaatje en het patroon in de lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen van kopers en beschermen je waar noodzakelijk. Wat gebeurt er als je niet aan de normen voldoet?Als je niet aan de minimumnormen voldoet, word je lager in de zoekresultaten geplaatst en worden je internationale verkoopactiviteiten mogelijk beperkt totdat je beoordelingen verbeteren. Je wordt misschien ook beperkt in het verkopen van objecten op eBay als je prestaties aanzienlijk lager zijn dan de minimumvereisten. Als je eBay-winkel een Topwinkel of Topwinkel Plus is en als je prestaties 60 dagen ondermaats zijn, wordt je winkel mogelijk verlaagd naar het niveau Basiswinkel. Als je account niet aan de normen voldoet:
| ![]() | Contact met ons opnemenHeb je een vraag? Wij kunnen je helpen. Vraag het aan andere ledenKrijg hulp van andere eBay-leden. Ga naar het Antwoordcentrum om een vraag te stellen. Verwante Hulp-onderwerpen |