4 min overzicht

Alles over het feedbackbeleid

Feedback is een open forum waarop leden opmerkingen kunnen achterlaten over ervaringen met hun transactiepartners.

Onthoud dat gegeven feedback in de meeste gevallen permanent is. Ook zijn enkele dingen niet toegestaan.

Veelgestelde vragen

Hoe geef ik vervolgcommentaar op feedback?

Kan feedback gewijzigd of verwijderd worden?

Een probleem oplossen

Mijn handelspartner geeft geen feedback

Als een transactie met een ander eBay-lid goed is afgesloten en de ander u geen feedback geeft, kunt u hem of haar ter herinnering het beste een berichtje sturen. Bedenk echter wel dat feedback volledig vrijwillig is.

 
Ik heb negatieve feedback ontvangen

Als u negatieve feedback hebt ontvangen, kunt u uw kant van het verhaal vertellen en op de feedback reageren. Als verkoper kunt u kopers ook een beperkt aantal aanvragen versturen om hun achtergelaten feedback te herzien.

 
Ik heb feedback ontvangen die in strijd is met het eBay-beleid

Als een lid ons feedbackbeleid heeft overtreden, kunt u dit aan ons melden via de meldingslink onder aan de pagina Beleid voor ongepast feedbackcommentaar.

 
Ik wil de feedback wijzigen die ik aan iemand heb gegeven

Doorgaans kunt u feedback niet meer wijzigen nadat u deze hebt gegeven. Als u echter negatieve of neutrale feedback hebt gegeven en deze wilt wijzigen naar positieve feedback, kan de verkoper mogelijk een aanvraag tot feedbackwijziging indienen.

 

eBay Algemeen

Feedbackchantage

Kopers mogen niet dreigen met negatieve feedback of lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen om iets te krijgen wat niet is inbegrepen in de oorspronkelijke aanbieding. Verkopers mogen geen positieve feedback van kopers eisen.

Feedbackmanipulatie

Leden mogen geen feedback uitwisselen met als enig doel om feedbackscores te verhogen en zo siteprivileges te verkrijgen of hun reputatie te verbeteren. Kopers mogen de feedback van een verkoper niet aantasten door een reeks herhalingsaankopen of negatieve feedback met een positieve feedbackscore achterlaten.

Beleid voor het verwijderen van transactieproblemen

Beoordelingen en commentaar blijven altijd deel uitmaken van het feedbackprofiel van een lid. In bepaalde gevallen gerelateerd aan transactieproblemen kan feedback door eBay worden verwijderd of aangepast.

Als een lid bijvoorbeeld links, ongepast taalgebruik of andere ongepaste inhoud heeft opgenomen in feedbackcommentaar.

 

Hoe

Reageren op feedback en vervolgcommentaar toevoegen

U kunt reageren op ontvangen feedback of op commentaar dat u hebt gegeven.

Hoe verkopers feedbackwijzigingen bij kopers kunnen aanvragen

Hier wordt uitgelegd hoe verkopers kopers kunnen vragen de gegeven feedback te herzien

Feedback voor een verkoper herzien

Hier wordt uitgelegd wat u moet doen wanneer een verkoper u vraagt feedback te herzien.

Alle activiteiten op eBay moeten in overeenstemming zijn met dit beleid, de eBay-gebruikersovereenkomst en alle toepasselijke wetten, evenals met de rechten van derden. Als dit niet gebeurt, kan eBay actie ondernemen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en de eBay-gebruikersovereenkomst, en kan eBay hiertoe zelfs wettelijk worden verplicht. Dergelijke acties kunnen bestaan uit, maar zijn niet beperkt tot: het verwijderen van de aanbieding of andere inhoud, het geven van een waarschuwing, het beperken van activiteiten of het opschorten van het account.

Help ons beter worden