Home > Hulp >Lidmaatschap en account >Je account beheren >Geschorste accounts |
Geschorste accountsEen account kan om twee redenen worden geschorst:
Als je een e-mail ontvangt over schorsing van je account Belangrijk: Pas op voor frauduleuze e-mails. Als je een bericht hebt ontvangen waarin staat dat je account is geschorst, moet je in Mijn berichten in Mijn eBay controleren of eBay echt de afzender is. Als je het e-mailbericht niet kunt terugvinden in Mijn berichten moet je goed opletten. Sommige leden hebben namelijk gemeld dat anderen toegang probeerden te krijgen tot hun persoonlijke gegevens door e-mails te versturen die van eBay afkomstig lijken met de melding dat hun account was of zou worden geschorst. Deze e-mails bevatten vaak een link naar een website waar je je moet aanmelden en informatie moet opgeven. Dergelijke e-mails worden ook wel spoofberichten of phishing genoemd. Meer informatie over het herkennen van spoofberichten. Het bericht van eBay bevat doorgaans instructies voor het herstellen van je account. Aangezien eBay accounts om zeer uiteenlopende redenen kan schorsen, worden specifieke instructies voor het oplossen van problemen in het bericht nader uiteengezet. Als je geen instructies kunt vinden, kun je contact met ons opnemen. Als je niet weet waarom je account is geschorst of als je om een of andere reden geen bericht hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen voor nadere informatie. Schorsing als gevolg van wanbetaling terugdraaienAls je account is geschorst omdat je de verkoopkosten niet hebt betaald, kun je je account herstellen. De meest voorkomende reden voor schorsing wegens wanbetaling is een verouderde of recent geweigerde automatische betalingsmethode. Als je een foutbericht hebt ontvangen bij het oplossen van je schorsing door een creditcard of bankpas bij te werken of je opnieuw in te schrijven, kun je contact met ons opnemen. Andere problemen met toegang tot je account
Bezwaar maken tegen je schorsingAls je bezwaar wilt maken tegen je schorsing, stuur dan alle relevante informatie mee en beantwoord het schorsingsbericht direct of contact met ons op. Opmerking: Je kunt dit formulier alleen gebruiken om in beroep te gaan tegen je schorsing. Bekijk ons online Hulp-systeem als je nog meer vragen hebt. Als je bent geschorst vanwege een overtreding van het beleid voor onbetaalde objecten of als je bent gewaarschuwd omdat je een betaling niet hebt verzonden, kun je bezwaar maken via het formulier Bezwaar onbetaald object. Wat gebeurt er met je verkoopactiviteiten als je account is geschorst? Belangrijk: Leden die zijn geschorst, mogen zich niet opnieuw bij eBay inschrijven en geen objecten op eBay kopen of verkopen met bestaande accounts. eBay behoudt zich het recht voor om bestaande en nieuwe accounts te schorsen van personen in hetzelfde huishouden van een geschorst lid of van andere partners van een geschorst lid. Zolang de account is geschorst, kun je niet inloggen op de pagina Mijn eBay. Je kunt pas na herstel van je account contact opnemen met bieders en kopers. Als je aanbiedingen wilt zoeken waarbij je onlangs betrokken was, kun je de zoekfunctie gebruiken. Leden die bij je transacties betrokken waren, kunnen ervoor kiezen hun bod in te trekken doordat je account is geschorst. Als eBay je aanbieding voortijdig heeft beëindigd, worden bepaalde aanbiedingskosten gecrediteerd. Je kunt deze crediteringen bekijken op de pagina rekeningoverzicht. Als je nog meer vragen hebt, lees dan na waarom eBay aanbiedingen soms voortijdig beëindigt. Houd er rekening mee dat kosten voor aanbiedingen in bepaalde schorsingsgevallen niet worden terugbetaald. Opmerking: als je account is geschorst, mag je eBay of Half.com niet gebruiken totdat de problemen die tot de schorsing hebben geleid, zijn opgelost. | ![]() | Contact met ons opnemenHeb je een vraag? Wij kunnen je helpen. Vraag het aan andere ledenKrijg hulp van andere eBay-leden. Ga naar het Antwoordcentrum om een vraag te stellen. Verwante Hulp-onderwerpen |