The Business of Tourism: Place, Faith, and History (Hagley Perspectives on Busin

Midtown Scholar Bookstore
(180542)
Ingeschreven als zakelijke verkoper
US $26,07
OngeveerEUR 22,19
of Beste voorstel
Objectstaat:
Heel goed
Very Good - Crisp, clean, unread book with some shelfwear/edgewear, may have a remainder mark - NICE ... Meer lezenover objectstaat
Wees gerust. Retourzendingen worden geaccepteerd.
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping.
Bevindt zich in: Harrisburg, Pennsylvania, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen do, 25 sep en ma, 29 sep tot 94104
De levertijd wordt geschat met onze eigen methode op basis van onder meer de nabijheid van de koper ten opzichte van de objectlocatie, de geselecteerde verzendservice, en de verzendgeschiedenis van de verkoper. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending Als u een eBay-verzendlabel gebruikt, wordt dit in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag.
Betalingen:
    Diners Club

Winkel met vertrouwen

Topverkoper
Betrouwbare verkoper, snelle verzending en eenvoudige retourzending. Meer weten?- Topverkoper Plus: nieuw venster of tabblad
Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. Meer informatieGeld-terug-garantie van eBay - nieuw venster of tabblad
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:374318471036
Laatst bijgewerkt op 21 sep 2025 04:55:57 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Heel goed
Een boek dat er niet als nieuw uitziet en is gelezen, maar zich in uitstekende staat bevindt. De kaft is niet zichtbaar beschadigd en het eventuele stofomslag zit nog om de harde kaft heen. Er ontbreken geen bladzijden en er zijn geen bladzijden beschadigd. Er is geen tekst onderstreept of gemarkeerd en er is niet in de kantlijn geschreven. Er kunnen zeer minimale identificatiemerken aan de binnenzijde van de kaft zijn aangebracht. De slijtage is zeer minimaal. Bekijk de aanbieding van de verkoper voor de volledige details en een beschrijving van gebreken. Alle staatdefinities bekijkenwordt in nieuw venster of op nieuw tabblad geopend
Opmerkingen van verkoper
“Very Good - Crisp, clean, unread book with some shelfwear/edgewear, may have a remainder mark - ...
ISBN
9780812219654

Over dit product

Product Identifiers

Publisher
University of Pennsylvania Press
ISBN-10
0812219651
ISBN-13
9780812219654
eBay Product ID (ePID)
73309600

Product Key Features

Number of Pages
304 Pages
Publication Name
Business of Tourism : Place, Faith, and History
Language
English
Subject
Industries / Hospitality, Travel & Tourism, Modern / General
Publication Year
2009
Type
Textbook
Author
Janet F. Davidson
Subject Area
Business & Economics, History
Series
Hagley Perspectives on Business and Culture Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
0.7 in
Item Weight
15.9 Oz
Item Length
8.9 in
Item Width
7.1 in

Additional Product Features

Intended Audience
College Audience
Dewey Edition
22
TitleLeading
The
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
338.4/791
Table Of Content
Preface --Philip Scranton PART I: COMMODIFYING PLACE Chapter 1: The East as an Exhibit: Thomas Cook & Son and the Origins of the International Tourism Industry In Egypt --Waleed Hazbun Chapter 2: The Compagnie Générale Transatlantique and the Development of Saharan Tourism in North Africa --Kenneth J. Perkins Chapter 3: "Food palaces built of sausages [and] great ships of lamb chops": The Gastronomical Fair of Dijon as Consuming Spectacle --Philip Whalen PART 2: ENGAGING RELIGION Chapter 4: Consuming Simple Gifts: Shakers, Visitors, Goods --Brian Bixby Chapter 5: "I Would Much Rather See a Sermon than Hear One": Experiencing Faith at Silver Dollar City --Aaron K. Ketchell Chapter 6: "Troubles Tourism": Debating History and Voyeurism in Belfast, Northern Ireland --Molly Hurley Dépret PART 3: MARKETING COMMUNISM Chapter 7: "There's No Place Like Home": Soviet Tourism in Late Stalinism --Anne Gorsuch Chapter 8: Dangerous Liaisons: Soviet-Block Tourists and the Temptations of the Yugoslav Good Life in the 1960s and 1970s --Patrick Hyder Patterson Chapter 9: A Means of Last Resort: The European Transformation of the Cuban Hotel Industry and the American Response, 1987-2004 --Evan R. Ward Afterword --Janet F. Davidson Contributors Acknowledgments Index
Synopsis
Emphasizing the economic and cultural dimensions of travel, The Business of Tourism explores the enterprises and technologies of tourist activity with a particular focus on tourism as a phenomenon through which nations, regions, and individuals produce and consume experiences. The volume is divided into three sections. "Commodifying Place" examines how tourist enterprises have helped to create a distinctive sense of identity for specific locales. "Engaging Religion" addresses the ways in which religion and religious travel have been marketed. "Marketing Communism" explores the role of tourism in buttressing ideas and attitudes in communist settings. The essays in The Business of Tourism present a vigorous, novel, and empirically grounded vision of tourism as a local and global enterprise from the 1860s to the 1990s. They transport readers from Egypt in the 1860s, where Thomas Cook & Son laid the foundations for international mass tourism, to Burgundy's gastronomic festivals between the two world wars; from Branson, Missouri, to Belfast, Ireland, in an examination of religion in sightseeing; and in the final leg of the journey, from the Stalinist Soviet Union to post-Soviet Cuba, to see the changing relationship between marketing and communism. Taken together, the essays link the cultural practice of tourism to the businesses that create cultural experiences., The Business of Tourism transports readers from the foundations of mass leisure travel in 1860s Egypt to contemporary religious sight-seeing in Branson, Missouri; from the Stalinist Soviet Union to post-Soviet Cuba. This collection of ten essays explores the enterprises, institutions, and technologies of tourist activity.
LC Classification Number
G155.A1B8865 2007

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
Over deze verkoper

Midtown Scholar Bookstore

99,9% positieve feedback570K objecten verkocht

Lid geworden op mrt 1999
Ingeschreven als zakelijke verkoper
"Fine used books for thoughtful readers." 200,000+ rare, scholarly, and university press books at reasonable prices.

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden
Nauwkeurige beschrijving
5.0
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
5.0
Communicatie
5.0

Populaire rubrieken in deze winkel

Feedback verkoper (206.453)

Alle beoordelingen
Positief
Neutraal
Negatief