Hebt u iets om te verkopen?

Free Press Vs. Fair Trials: Examining Publicity's Role in Trial Outcomes: New

AlibrisBooks
(467290)
Ingeschreven als zakelijke verkoper
US $209,75
OngeveerEUR 178,31
Objectstaat:
Nieuw
Wees gerust. Retourzendingen worden geaccepteerd.
Verzendkosten:
Gratis Standard Shipping.
Bevindt zich in: Sparks, Nevada, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen vr, 12 sep en do, 18 sep tot 94104
Bij geschatte leveringsdatums - nieuw venster of tabblad wordt rekening gehouden met de verwerkingstijd van de verkoper, de postcode van de verzendlocatie, de postcode van de bestemming, en het moment van aanvaarding. Geschatte leveringsdatums zijn ook afhankelijk van de geselecteerde verzendservice en de ontvangst van de betalingbetaling ontvangen - nieuw venster of tabblad. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending Als u een eBay-verzendlabel gebruikt, wordt dit in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag.
Betalingen:
    Diners Club

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. Meer informatieGeld-terug-garantie van eBay - nieuw venster of tabblad
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:282874282631
Laatst bijgewerkt op 17 jul 2025 22:49:10 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Nieuw: Een nieuw, ongelezen en ongebruikt boek in perfecte staat waarin geen bladzijden ontbreken of ...
Book Title
Free Press Vs. Fair Trials: Examining Publicity's Role in Trial O
Publication Date
2003-11-01
Pages
208
ISBN
9780805843255

Over dit product

Product Identifiers

Publisher
Routledge
ISBN-10
0805843256
ISBN-13
9780805843255
eBay Product ID (ePID)
2469537

Product Key Features

Number of Pages
208 Pages
Publication Name
Free Press Vs. Fair Trials : Examining Publicity's Role in Trial Outcomes
Language
English
Publication Year
2003
Subject
Communication Studies, Media & the Law, Journalism, Legal History
Type
Textbook
Subject Area
Law, Language Arts & Disciplines
Author
Jon Bruschke, William Earl Loges
Series
Routledge Communication Ser.
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
0.7 in
Item Weight
16 Oz
Item Length
9.3 in
Item Width
6.3 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
2003-046231
Dewey Edition
21
Dewey Decimal
345.73/07
Table Of Content
Contents: Foreword. Preface. Introduction. What We Think We Know. Field Research. Pretrial Publicity and Media Theory: "General" Publicity Revisited. Conclusions. Appendix: Detailed Discussion of City-Level Data.
Synopsis
Current research on media and the law has generally been atheoretical and contradictory. This volume explains why pretrial publicity is unlikely to affect the outcome of most jury trials, despite many experimental studies claiming to show the influence of publicity. It reviews existing literature on the topic and includes results from the authors' own research in an effort to answer four questions: *Does pretrial publicity bias the outcome of trials? *If it has an effect, under what conditions does this effect emerge? *What remedies should courts apply in situations where pretrial publicity may have an effect? *How does pretrial publicity relate to broader questions of justice? Reporting research based on actual trial outcomes rather than on artificial laboratory studies, Free Press vs. Fair Trials examines publicity in the context of the whole judicial system and media system. After a thorough review of research into pretrial publicity, the authors argue that the criminal justice system's remedies are likely to be effective in most cases and that there are much larger obstacles confronting defendants than publicity. This book presents the first extensive study of the influence of pretrial publicity on actual criminal trials, with results that challenge years of experimental research and call for more sophisticated study of the intersection of media and criminal justice. It is required reading for scholars in media law, media effects, legal communication, criminal justice, and related areas., A review of existing social science research concerning pretrial publicity that incorporates media theory and original field research and comes to the conclusion that fears of pretrial publicity are overstated.
LC Classification Number
KF9223.5.B78 2003

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
Over deze verkoper

AlibrisBooks

98,6% positieve feedback2,0M objecten verkocht

Lid geworden op mei 2008
Reageert meestal binnen 24 uur
Ingeschreven als zakelijke verkoper
Alibris is the premier online marketplace for independent sellers of new & used books, as well as rare & collectible titles. We connect people who love books to thousands of independent sellers around ...
Meer weergeven

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden
Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
5.0
Communicatie
5.0

Feedback verkoper (519.912)

Alle beoordelingen
Positief
Neutraal
Negatief