Hebt u iets om te verkopen?

Gender, Power, and Communication in Human Relationships (SIGNED 1st Hardcover)

Literature_Preserver
(478)
Geregistreerd als particuliere verkoper
Voorschriften voor consumentenbescherming die voortvloeien uit Europese consumentenwetgeving, zijn derhalve niet van toepassing. eBay-kopersbescherming geldt nog steeds voor de meeste aankopen.
US $220,00
OngeveerEUR 188,89
Objectstaat:
Vrijwel nieuw
Wees gerust. Retourzendingen worden geaccepteerd.
Verzendkosten:
Gratis USPS Media MailTM.
Bevindt zich in: Louisville, Kentucky, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen ma, 25 aug en za, 30 aug tot 94104
De levertijd wordt geschat met onze eigen methode op basis van onder meer de nabijheid van de koper ten opzichte van de objectlocatie, de geselecteerde verzendservice, en de verzendgeschiedenis van de verkoper. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending Als u een eBay-verzendlabel gebruikt, wordt dit in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag.
Betalingen:
    Diners Club

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. Meer informatieGeld-terug-garantie van eBay - nieuw venster of tabblad
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:267049204492
Laatst bijgewerkt op 21 jan 2025 16:25:42 CETAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Vrijwel nieuw: Een boek dat er als nieuw uitziet, maar al wel is gelezen. De kaft is niet zichtbaar ...
Book Title
Gender, Power, and Communication in Human Relationships
Features
Signed, 1st Edition, 1st Printing
Topic
Relationships
ISBN
9780805814033

Over dit product

Product Identifiers

Publisher
Routledge
ISBN-10
0805814035
ISBN-13
9780805814033
eBay Product ID (ePID)
917026

Product Key Features

Number of Pages
384 Pages
Language
English
Publication Name
Gender, Power, and Communication in Human Relationships
Publication Year
1995
Subject
Communication Studies
Type
Textbook
Author
Michael J. Cody
Subject Area
Language Arts & Disciplines
Series
Routledge Communication Ser.
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
0.9 in
Item Weight
28 Oz
Item Length
6 in
Item Width
9 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
94-036468
Dewey Edition
20
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
305.3
Table Of Content
Contents: Preface. Part I: Introduction and Overview. P.J. Kalbfleisch, M.J. Cody, Power and Communication in the Relationships of Women and Men. Part II: Gender-Based Expectations and Beliefs. N.M. Henley, Body Politics Revisited: What Do We Know Today? J.K. Burgoon, L. Dillman, Gender, Immediacy, and Nonverbal Communication. A. Mulac, J.J. Bradac, Women's Style in Problem Solving Interaction: Powerless, or Simply Feminine? J.T. Spence, C. Buckner, Masculinity and Femininity: Defining the Undefinable. Part III: Women and Men Together. R.K. Reinholtz, C.L. Muehlenhard, J.L. Phelps, A.T. Satterfield, Sexual Discourse and Sexual Intercourse: How the Way We Communicate Affects the Way We Think About Sexual Coercion. L.C. Miller, D.M. Burns, S. Rothspan, Negotiating Safer Sex: The Dynamics of African-American Relationships. P.J. Kalbfleisch, J. Keyton, Power and Equality in Mentoring Relationships. M.A. Fitzpatrick, A. Mulac, Relating to Spouse and Stranger: Gender Preferential Language Use. W.R. Cupach, D.J. Canary, Managing Conflict and Anger: Investigating the Sex Stereotype Hypothesis. P. Schwartz, D. Patterson, S. Steen, The Dynamics of Power: Money and Sex in Intimate Relationships. Part IV: Women and Men in Society. E.M. Rogers, T.M. Hirata, A.S. Chandran, J.D. Robinson, Television Promotion of Gender Equality in Societies. M.J. Cody, J. Seiter, Y. Montagne-Miller, Men and Women in the Market Place. J.C. Pearson, L. Cooks, Gender and Power.
Synopsis
This edited volume establishes a state-of-the-art perspective on theory and research on gender, power, and communication in human relationships. Both theoretical essays and review chapters address issues relevant to female and male differences in power, dominance, communication, equality, and expectations/beliefs. All chapter contributors share two commonalities. First, each provides a 1990s assessment of power and equality in female and male relationships. Second, each reviews respective programs of research and focuses attention on the relevance of this research to understanding the relationships of women and men. Unique because it incorporates a multidisciplinary approach to the study of gender and the communication of power in human relationships, this book includes the original work of intellectuals with national and international reputations in the social sciences. The volume provides both scholastic breadth and centralized treatment of issues that form the very foundation of social and personal relationships. It will appeal to scholars working in the disciplines of communication and psychology as well as other areas of social science research.
LC Classification Number
HM132.G44 1995

Objectbeschrijving van de verkoper

Over deze verkoper

Literature_Preserver

100% positieve feedback1,2K objecten verkocht

Lid geworden op apr 2013
Reageert meestal binnen 24 uur
Geregistreerd als particuliere verkoperDus de consumentenrechten die voortvloeien uit EU-wetgeving voor consumentenbescherming zijn niet van toepassing. eBay-kopersbescherming geldt nog steeds voor de meeste aankopen.
Welcome to my bookstore & thank you for making literature preserving possible. All books found on my stores site are discarded books I have saved directly before recycling. I started traveling the US ...
Meer weergeven

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden
Nauwkeurige beschrijving
5.0
Redelijke verzendkosten
4.9
Verzendtijd
5.0
Communicatie
5.0

Feedback verkoper (431)

Alle beoordelingen
Positief
Neutraal
Negatief