Religion and Mass Media: Audiences and Adaptations by Daniel A Stout: Used

Thrifting With Gigi
(150)
Ingeschreven als zakelijke verkoper
US $17,99
OngeveerEUR 15,24
Objectstaat:
Heel goed
No writring and no highlighting in book. Bottom front cover corner is slightly bent but overall, ... Meer lezenover objectstaat
Wees gerust. Retourzendingen worden geaccepteerd.
Verzendkosten:
US $5,22 (ongeveer EUR 4,42) USPS Media MailTM.
Bevindt zich in: Timberlake, North Carolina, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen vr, 26 sep en wo, 1 okt tot 94104
De levertijd wordt geschat met onze eigen methode op basis van onder meer de nabijheid van de koper ten opzichte van de objectlocatie, de geselecteerde verzendservice, en de verzendgeschiedenis van de verkoper. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending Als u een eBay-verzendlabel gebruikt, wordt dit in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag.
Betalingen:
    Diners Club

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. Meer informatieGeld-terug-garantie van eBay - nieuw venster of tabblad
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:204598283709
Laatst bijgewerkt op 21 jun 2025 14:36:21 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Heel goed
Een boek dat er niet als nieuw uitziet en is gelezen, maar zich in uitstekende staat bevindt. De kaft is niet zichtbaar beschadigd en het eventuele stofomslag zit nog om de harde kaft heen. Er ontbreken geen bladzijden en er zijn geen bladzijden beschadigd. Er is geen tekst onderstreept of gemarkeerd en er is niet in de kantlijn geschreven. Er kunnen zeer minimale identificatiemerken aan de binnenzijde van de kaft zijn aangebracht. De slijtage is zeer minimaal. Bekijk de aanbieding van de verkoper voor de volledige details en een beschrijving van gebreken. Alle staatdefinities bekijkenwordt in nieuw venster of op nieuw tabblad geopend
Opmerkingen van verkoper
“No writring and no highlighting in book. Bottom front cover corner is slightly bent but overall, ...
Pages
304
Publication Date
1996-03-21
Book Title
Religion and Mass Media: Audiences and Adaptations
ISBN
9780803971745

Over dit product

Product Identifiers

Publisher
SAGE Publications, Incorporated
ISBN-10
0803971745
ISBN-13
9780803971745
eBay Product ID (ePID)
1069244

Product Key Features

Number of Pages
304 Pages
Language
English
Publication Name
Religion and Mass Media : Audiences and Adaptations
Subject
Media Studies, General
Publication Year
1996
Type
Textbook
Subject Area
Computers, Social Science
Author
Judith M. Buddenbaum
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Weight
18 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
95-041786
Dewey Edition
20
Dewey Decimal
291.1/75
Table Of Content
PART ONE: THE CURRENT STATUS OF RESEARCH ON RELIGION AND MASS MEDIAIntroduction - Daniel A Stout and Judith M Buddenbaum Toward a Synthesis of Mass Communication Research and the Sociology of ReligionReligion and Mass Media Use - Judith M Buddenbaum and Daniel A Stout A Review of the Mass Communication and Sociology LiteraturePART TWO: RELIGIOUS BELIEFS AND MEDIA ORIENTATIONS: INSTITUTIONAL PERSPECTIVESCatholicism, Conscience, and Censorship - Ted G JelenMainline Protestants and the Media - Judith M BuddenbaumEvangelicals Uneasy Alliance with the Media - Quentin J SchultzeFundamentalism and the Media, 1930-1990 - Margaret Lamberts BendrothProtecting the Family - Daniel A Stout Mormon Teaching about Mass MediaPART THREE: THE ROLE OF RELIGIOSITY IN MASS MEDIA USE: COMPARATIVE STUDIES OF AUDIENCE BEHAVIORReligion, Mass Media and Tolerance for Civil Liberties - Tony RimmerThe Role of Religion in Newspaper Trust, Subscribing and Use for Political Information - Judith M BuddenbaumThe Role of Religion in Public Attitudes toward Religion News - Judith M Buddenbaum and Stewart HooverThe Passionate Audience - Thomas R Lindlof Community Inscriptions of 'The Last Temptations of ChristPART FOUR: CASE STUDIESKeeping the Faith - Sam G McFarland The Roles of Selective Exposure and Avoidance in Maintaining Religious BeliefsDiversity from Within - JoAnn Myer Valenti and Daniel A Stout An Analysis of the Impact of Religious Culture on Media Use and Effective Communication to WomenUse of Mass Media for Political Information in a Middletown Quaker Meeting - Judith M BuddenbaumHow Mennonites Use Media in Everyday Life - Sharon Hartin Iorio Preserving Identity in a Changing WorldRappin for the Lord - Cheryl Renee Gooch The Uses of Gospel Rap and Contemporary Music in Black Religious CommunitiesMormons, Mass Media, and the Interpretive Audience - Daniel A Stout, David Scott, and Dennis G MartinPART FIVE: THE FUTURE: RELIGION AND THE CHANGING INFORMATION ENVIRONMENTReligion and the Information Society - Jorge Reina Schement and Hester C Stephenson
Synopsis
This research on the uses of mass media across diverse Christian traditions is both original and provocative. By focusing on what audiences perceive and how they respond, Religion and Mass Media is able to illuminate the experience of faith at a time when devotion is seen as a dimension of individuality best suited to the privacy of ones home. Professors Daniel A. Stout and Judith M. Buddenbaum should be commended for helping advance the study of religion and mass communication in the United States. --John P. Ferrè, Associate Professor of Communication, University of Louisville How do religious audiences react to and use the mass media? Religion and Mass Media is an audience-centered examination that reveals how a variety of Christian traditions experience media news and entertainment--in the context of institutional religious influences and expectations. Drawing on social science theories and empirical research methodologies, the contributors explore responses from Roman Catholics, Fundamentalists, Evangelicals, mainline Protestants, and Mormons and a variety of other traditions. In the first section, contributors set the framework by describing recent theoretical developments in the sociology of religion and communication theory. Section two provides an overview of the particulars of certain religious beliefs, section three looks at audience behavior, section four describes specific case studies (including one on rap music), and section five looks at the changing information environment and the future. Students and professionals in communication, sociology, sociology of religion, and anthropology will find this volume to be both informative and insightful--an excellent supplement., Drawing on theory and empirical research, contributors to Religion and Mass Media: looks at recent theoretical developments in the sociology of religion and communication theory; offers an overview of specific religious beliefs; examines audience behaviour; and describes specific case studies., This book draws on theory and empirical rese arch to explore, from various perspectives, how religious au diences react to and use the media. The contributors look at recent theoretical developments in this area and describe s pecific case studies. '
LC Classification Number
BV652.95.R43 1996

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

Ik verklaar dat al mijn verkoopactiviteiten zullen voldoen aan alle wet- en regelgeving van de EU.
Over deze verkoper

Thrifting With Gigi

100% positieve feedback239 objecten verkocht

Lid geworden op apr 2021
Reageert meestal binnen 24 uur
Ingeschreven als zakelijke verkoper

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden
Nauwkeurige beschrijving
5.0
Redelijke verzendkosten
5.0
Verzendtijd
5.0
Communicatie
5.0

Populaire rubrieken in deze winkel

Feedback verkoper (84)

Alle beoordelingen
Positief
Neutraal
Negatief