Hebt u iets om te verkopen?

The Impact of Publicity on Corporate Offenders (Suny Series on Critical Issues i

Books From California
(168181)
Ingeschreven als zakelijke verkoper
US $10,07
OngeveerEUR 8,58
Objectstaat:
Vrijwel nieuw
Brand New! Sealed in publisher's shrinkwrap. Never opened! No signs of wear.
2 beschikbaar
Wees gerust. Retourzendingen worden geaccepteerd.
Verzendkosten:
Gratis Economy Shipping.
Bevindt zich in: Simi Valley, California, Verenigde Staten
Levering:
Geschatte levering tussen di, 16 sep en vr, 19 sep tot 94104
De levertijd wordt geschat met onze eigen methode op basis van onder meer de nabijheid van de koper ten opzichte van de objectlocatie, de geselecteerde verzendservice, en de verzendgeschiedenis van de verkoper. De leveringstermijnen kunnen variëren, vooral gedurende piekperiodes.
Retourbeleid:
30 dagen om te retourneren. Koper betaalt voor retourzending Als u een eBay-verzendlabel gebruikt, wordt dit in mindering gebracht op het terugbetalingsbedrag.
Betalingen:
    Diners Club

Winkel met vertrouwen

Geld-terug-garantie van eBay
Ontvang het object dat u hebt besteld of krijg uw geld terug. Meer informatieGeld-terug-garantie van eBay - nieuw venster of tabblad
De verkoper neemt de volledige verantwoordelijkheid voor deze aanbieding.
eBay-objectnummer:145791796916
Laatst bijgewerkt op 06 jul 2025 03:49:07 CESTAlle herzieningen bekijkenAlle herzieningen bekijken

Specificaties

Objectstaat
Vrijwel nieuw
Een boek dat er als nieuw uitziet, maar al wel is gelezen. De kaft is niet zichtbaar beschadigd en het eventuele stofomslag zit nog om de harde kaft heen. Er ontbreken geen bladzijden en er zijn geen bladzijden beschadigd. Er is geen tekst onderstreept of gemarkeerd en er is niet in de kantlijn geschreven. Er kunnen zeer minimale identificatiemerken aan de binnenzijde van de kaft zijn aangebracht. De slijtage is zeer minimaal. Bekijk de aanbieding van de verkoper voor de volledige details en een beschrijving van gebreken. Alle staatdefinities bekijkenwordt in nieuw venster of op nieuw tabblad geopend
Opmerkingen van verkoper
“Brand New! Sealed in publisher's shrinkwrap. Never opened! No signs of wear.”
ISBN
9780873957328

Over dit product

Product Identifiers

Publisher
STATE University of New York Press
ISBN-10
0873957326
ISBN-13
9780873957328
eBay Product ID (ePID)
541031

Product Key Features

Number of Pages
393 Pages
Publication Name
Impact of Publicity on Corporate Offenders
Language
English
Subject
Business Ethics, Public Relations, Criminology
Publication Year
1984
Type
Textbook
Author
Brent Fisse, John Braithwaite
Subject Area
Social Science, Business & Economics
Series
Suny Series in Critical Issues in Criminal Justice Ser.
Format
Hardcover

Dimensions

Item Height
1 in
Item Weight
24.1 Oz
Item Length
9 in
Item Width
6 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
82-019643
Reviews
The result is a vivid, comprehensive picture of the various impacts of adverse publicity in major corporate crises. In light of this information, the authors suggest ways in which publicity can be used more effectively to control corporate crime. The book will also serve as a model for future research on corporate lawbreaking.
TitleLeading
The
Grade From
College Graduate Student
Illustrated
Yes
Table Of Content
Preface 1. Introduction 3. General Motors--The Corvair 4. Ford--The Pinto Papers 5. Ford--The Emissions-Testing Fraud 6. Kepone and Allied Chemical 7. Coke and Cancer at BHP 8. BHP--The Appin Mine Disaster 9. James Hardie Industries and Asbestos 10. Sharp Corporation--The Microwave Exposure 11. ITT and Covert Actions in Chile 12. Drug Testing at Searle 13. Bribery at Lockheed 14. Bribery at McDonnell Douglas 15. Bribery at Exxon 16. General Electric--The Heavy Electrical Equipment Price-Fixing Conspiracies 17. Antitrust at IBM 18. Air New Zealand--The Erebus Disaster 19. Summary of the Case Studies 20. Informal Publicity 21. Formal Publicity Appendix A Appendix B Notes Index
Synopsis
Uncertainty surrounds the use of publicity as a means of controlling corporate crime. On the one hand, some agree with Justice Brandeis's dictum that light is "the best of disinfectants...the most efficient policeman." On the other hand, many believe that corporations' internal affairs are effectively shrouded with a thick fog that prevents the light of public scrutiny from reaching them. The Impact of Publicity on Corporate Offenders is the first study to go beyond the rhetoric, through an examination of corporate experience. Fisse and Braithwaite have carried out a qualitative inquiry concerning 17 large corporations involved in publicity crises. Based mainly on interviews, the inquiry includes company employees and former employees, union officials, officers of government regulatory agencies, competitors, independent accountants, government prosecutors, public interest activists, judicial officers, stockbrokers, and other experts.

Objectbeschrijving van de verkoper

Informatie van zakelijke verkoper

CRN: 202013333
Over deze verkoper

Books From California

99,4% positieve feedback429K objecten verkocht

Lid geworden op aug 1999
Ingeschreven als zakelijke verkoper
We offer a wide assortment of Books. Our specialties includes Academic & University Press, Military and Automotive.

Gedetailleerde verkopersbeoordelingen

Gemiddelde van de afgelopen 12 maanden
Nauwkeurige beschrijving
4.9
Redelijke verzendkosten
4.9
Verzendtijd
5.0
Communicatie
5.0

Feedback verkoper (194.101)

Alle beoordelingen
Positief
Neutraal
Negatief