Betalingsproblemen voorkomen
Hier zijn enkele stappen die je kunt nemen zodat betalingen snel worden verwerkt en betalingsproblemen worden voorkomen. Opmerking: als je problemen hebt met het ontvangen van een betaling voor een verkocht object, ga je naar wat moet ik doen als een koper niet betaalt.
Algemene tips
Neem gedetailleerde verzendgegevens op in je objectbeschrijving en in de verzendvoorwaarden.
Maak het kopers gemakkelijk en bied een of meer elektronische betalingsmethoden aan. (Alle verkopers op eBay moeten ten minste een van onze goedgekeurde elektronische betalingsopties aanbieden.) Dit is de veiligste betalingsmethode voor jou als verkoper, en kopers kunnen er snel en gemakkelijk mee betalen.
Maak gebruik van Afhandeling, zodat kopers je gemakkelijk kunnen betalen. (Vereist voor elektronische betalingen.)
Als je waardevolle objecten verkoopt, kun je overwegen om een verzekering af te sluiten. Vraag je expediteur wat de verzekeringsopties zijn of ga naar een externe verzekeringsmaatschappij.
Bewaar het bewijs van echtheid van het object.
Controleer of de betaling is uitgevoerd voordat je het object verzendt.
Overweeg een borgservice voor dure objecten.
Internationale verkoop
Met een PayPal Premier- of Business-rekening kun je creditcardbetalingen van kopers in vele landen ontvangen.
Als je favoriete betalingsmethoden niet internationaal beschikbaar zijn, voeg je andere betalingsopties toe waarmee internationale kopers worden aangetrokken.
Als je de verzendkosten doorberekent naar kopers, bekijk je onze pagina internationaal verzenden. Laat kopers weten als er heffingen, belastingen of bijkomende kosten zijn voor bijvoorbeeld verzekering.
Laat kopers weten dat pakketten de douane passeren en dat ze moeten navragen of hierbij kosten in rekening worden gebracht.
Problemen met creditcards
Als de koper ervoor kiest om met een creditcard te betalen, kun je controleren of deze geldig is door contact op te nemen met de creditcardmaatschappij. Ga na of de naam op de kaart overeenkomt met de verzend- en contactgegevens. Als je twijfelt over de identiteit van de koper, vraag je bij de creditcardmaatschappij na of de betaling is uitgevoerd voordat je het object verzendt.
Als de creditcardbetaling wordt teruggeboekt of niet kan worden ontvangen, neem je contact op met de creditcardmaatschappij, de uitgevende bank of PayPal (als de koper niet heeft betaald) om je opties te bekijken.
Frauduleuze betalingen
Neem contact met ons op als een koper volgens jou met frauduleus geld betaalt of probeert te betalen. Neem ook contact op met een gerechtelijke instantie in de plaats waar de koper woont. We werken volledig samen met alle gerechtelijke instanties.
Accepteer geen overbetalingen van kopers die vragen of je het geld kunt terugstorten.
Regels en beleid
Vanwege de grote kans op fraude mogen kopers en verkopers geen transacties buiten eBay om afhandelen. Voor dergelijke transacties kun je geen feedback geven, contactgegevens aanvragen of problemen oplossen.
PayPal biedt bescherming voor objecten die je verkoopt volgens de richtlijnen in het PayPal-beleid voor verkopersbescherming. Als je de betaling ontvangt via een andere methode, bekijk je het beleid om te bepalen of fraudebescherming wordt geboden.