6 min artikel

Beleid voor verkoperprestaties en het verwijderen van transactieproblemen

We begrijpen dat de reputatie van een verkoper op eBay belangrijk is om een succesvol bedrijf op te bouwen. We willen daarom dat de beoordelingen van uw verkopersprestaties een juiste afspiegeling zijn van de service die u aan uw kopers biedt. In situaties waarin we vinden dat u niet in gebreke bent, passen we deze aan.

Alle information over feedback vindt u op onze bijgewerkte pagina Feedbackbeleid.

Overzicht van het beleid

De meeste verkopen verlopen soepel. Als u onze tips voor verkopen volgt en ervoor zorgt dat de objecten die u aanbiedt op voorraad zijn, met een klant samenwerkt wanneer zich een probleem voordoet en binnen de door u aangegeven verzendtijd post, zullen uw kopers een geweldige ervaring hebben en is de kans groter dat ze opnieuw bij u kopen.

Soms kan er een probleem zijn met een transactie. Wanneer bepaalde transactieproblemen ontstaan, kunt u deze volgen in uw Verkopersprestaties.

In dit beleid wordt beschreven wanneer we uw prestatiebeoordeling aanpassen.

Hoe worden verkoopprestaties gemeten?

Normen voor verkopers concentreren zich op wat kopers het belangrijkst vinden: tijdige levering van hun bestelde objecten en effectieve klantenservice wanneer ze om hulp vragen.

Dit wordt gemeten aan de hand van 3 maatstaven:

  • Probleempercentage
  • Geschillen die zijn gesloten zonder oplossing met de verkoper
  • Percentage te late leveringen

Meer weten over normen voor verkoperprestaties.

Kan ik bezwaar maken tegen transactieproblemen of late verzendingen?

In de situaties die in onderstaande richtlijnen worden beschreven, kunnen we automatisch transactieproblemen verwijderen en uw percentage late verzendingen aanpassen.

Wat zijn de richtlijnen?

Automatisch verwijderd

We kunnen automatisch transactieproblemen verwijderen en uw percentage late verzendingen aanpassen wanneer:

  • De koper heeft niet voor een bestelling betaald en u hebt deze geannuleerd met als reden Koper heeft niet betaald.
  • Het transactieprobleem of late verzending het directe resultaat was van een probleem met de eBay-site of een programmafout.
  • De geschatte leveringsdatum is verkort, maar de trackinggegevens aangeven dat het object is geleverd op de laatste geschatte leveringsdatum van de expediteur.
  • We actie ondernemen tegen een koper voor het overtreden van het beleid voor misbruik door kopers.
  • Een geschil is gesloten in het voordeel van de verkoper.
  • We vragen u een object nog niet te verzenden of actie te ondernemen om de transactie te annuleren.
  • We door middel van geldige trackinggegevens kunnen bepalen dat het transactieprobleem of de late verzending het directe resultaat was van systeemvertragingen bij de verzending of in de communicatie. Voorbeelden hiervan zijn: grootschalige vertragingen bij de expediteur, objecten die vastzitten bij de douane of stroomstoringen als gevolg van extreme weersomstandigheden. Gebeurtenissen die daadwerkelijk in aanmerking komen, worden weergegeven op ons mededelingenbord - wordt geopend in een nieuw venster of tabblad.
 
 

Niet verwijderd

De volgende scenario's komen niet in aanmerking voor verwijdering:

  • Bezwaren tegen late verzendingen voor transacties zonder trackinggegevens om tijdige afhandeling of levering van bestellingen te verifiëren.
 
 

Handmatige controle

In bepaalde omstandigheden kan een transactieprobleem of late verzending handmatig worden gecontroleerd. Verkopers mogen in deze gevallen bezwaar maken, maar ze moeten de aanvraag binnen 90 dagen na de transactie indienen. Voorbeelden zijn:

  • U uploadt trackinggegevens (vóór het optreden van het defect) die bevestigen dat het object binnen de verwerkingstijd is verzonden of dat het object op de laatste geschatte leveringsdatum is geleverd, maar het percentage late verzendingen is niet automatisch bijgewerkt omdat de trackinggegevens niet zijn geïntegreerd in eBay.
  • In gevallen waarin is geprobeerd de bestelling te leveren, zien we dit als 'geleverd' voor aanpassing van het percentage late verzendingen.
 

Waarom heeft eBay dit beleid?

We passen de statistieken voor uw verkoperprestaties aan wanneer er objectieve informatie beschikbaar is in ons systeem, of via trackinggegevens van de expediteur, waaruit blijkt dat de verkoper aan alle onderdelen van de transactie heeft voldaan en het transactieprobleem of late verzending niet klopt.

Alle activiteiten op eBay moeten in overeenstemming zijn met dit beleid, de eBay-gebruikersovereenkomst en alle toepasselijke wetten, evenals met de rechten van derden. Als dit niet gebeurt, kan eBay actie ondernemen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving en de eBay-gebruikersovereenkomst, en kan eBay hiertoe zelfs wettelijk worden verplicht. Dergelijke acties kunnen bestaan uit, maar zijn niet beperkt tot: het verwijderen van de aanbieding of andere inhoud, het geven van een waarschuwing, het beperken van activiteiten of het opschorten van het account.

Was dit artikel nuttig?

Verwante hulponderwerpen