Hulp
Hulp
Zoeken in Hulp-pagina's 
(Hiermee wordt niet naar objecten of producten gezocht)
 ZoekenTips
Voorbeeld: 'betalingsmethoden'

Internationale normen voor verkoperprestaties

Internationale normen: overzicht

Met internationale normen voor verkoperprestaties vallen verkopers die consequent een uitstekende service bieden, beter op. Verkopers van alle eBay-sites moeten aan dezelfde minimumnormen voldoen, waarmee gegarandeerd wordt dat verkopers wereldwijd de verwachtingen van kopers bepalen en hieraan voldoen.
Verkopers kunnen hun Verkoperprestaties nakijken om te zien wat hun nieuwe internationale prestatiebeoordeling is.

Er zijn 4 regio’s waar je beoordeeld kunt worden: Verenigd Koninkrijk + Ierland, Verenigde Staten, Duitsland + Zwitserland en Wereldwijd. Elke transactie telt alleen mee in de regio waarin je verkoopt, dus in een van de 4 regio’s. Als je in meedere regio’s verkoopt, telt een transactie slechts voor één regio mee. Verder telt je transactie op basis van de verzendlocatie en niet waar de koper staat ingeschreven.

  • Verkoperprestaties in de Verenigde Staten tellen voor ebay.com. Deze prestaties worden beoordeeld op objecten die je naar de Verenigde Staten verstuurd.

  • Verkopersprestaties in regio Verenigd Koninkrijk tellen voor ebay.co.uk en ebay.ie. Deze prestaties worden beoordeeld op objecten die je naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland verstuurd.

  • Verkoperprestaties in regio Duitsland tellen voor ebay.de. ebay.ch en ebay.at. Deze prestaties worden beoordeeld op objecten die je naar Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk verstuurd.

  • Verkoperprestaties in de regio Wereldwijd: deze prestaties worden beoordeeld op objecten die je naar alle landen buiten bovengenoemde regio's verstuurd.

NB als je niet in het Verenigd Konikrijk, Ierland, Verenigde Staten, Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland woont, is de Wereldwijde regio je standaard voor verkoperprestaties.

Het volgende wordt van eBay-verkopers verwacht:

  • Breng redelijke verzend- en verwerkingskosten in rekening.

  • Snel problemen met klanten op te lossen

  • Objecten binnen de aangegeven verzend tijd op te sturen

  • De voorraad bij te houden en goed op te slaan

  • Geef verzendkosten en verwerkingstijd in je aanbieding op.

  • Houd je aan je retourbeleid.

  • Reageer snel op vragen van kopers.

  • Zorg dat je tijdens een transactie behulpzaam, vriendelijk en professioneel blijft.

  • Zorg dat het object bij de koper wordt geleverd in de staat zoals die in de aanbieding is beschreven.

Als je niet aan verwachtingen van kopers voldoet, dit kan leiden tot:

  • een negatieve ervaring voor jou en de koper

  • lage gedetailleerde verkopersbeoordelingen

  • negatieve of neutrale feedback van kopers

  • Geschillen die kopers openen voor objecten die ze niet ontvangen of niet aan de beschrijving voldoen.

Defectpercentage per transactie

Het defectpercentage per transactie is het percentage van de verkoper's transacties dat een of meer van onderstaande defecten heeft:

  • Transacties geannuleerd door de verkoper

  • Gesloten geschillen zonder oplossing onder Geld-terug-garantie van eBay of door Kopersbescherming van PayPal

Vereiste

Minimum voor alle verkopers

eBay-topverkopers

Defectpercentage

Maximumpercentage transacties met defecten

2%

0.5%

Minimum aantal unieke kopers betrokken bij defecten voordat het percentage van invloed is op de verkoperstatus

4

3

Gesloten geschillen zonder oplossing

Maximumpercentage geschillen gesloten door eBay zonder oplossing van de verkoper

0,30%

0,30%

Maximum aantal geschillen gesloten door eBay zonder oplossing van de verkoper, voordat het bovengenoemde percentage van invloed is op de verkoperstatus

2

2

Elk geschil dat eBay of PayPal in je voordeel beslist, of de schuld is van de koper, heeft geen negatieve invloed op je prestatiemeting.

Internationale topverkopers mogen maximaal 5% van hun zendingen te laat leveren, internationale verkopers maximaal 10%.

Voor je verkoperprestaties wordt er rekening gehouden met de objecten die aan kopers in alle landen.

Je evaluatie wordt nog steeds uitgevoerd op de 20e van elke maand, en de nieuwe prestatiemeting wordt in augustus toegepast. De evaluatie wordt gebaseerd op je prestaties over dezelfde periode als nu: 3 maanden voor verkopers met 400 transacties of meer over de afgelopen 3 maanden, 12 maanden voor alle andere verkopers.

Je kunt ook deze tips volgen om uw verkopen te verbeteren.

Vereisten voor internationaal verkopen Je moet voldoen aan de verkoopvereisten die gelden voor de site waarop je je object aanbiedt. Hieronder kun je de vereisten per land vinden.

austria flag Oostenrijk

belgium flagBelgië

(Frans of Nederlands)

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Frankrijk

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Duitsland

flag ireland Ierland

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Italië

dutch flag Nederland

Polen

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych Spanje

swiss flag Zwitserland

Opłaty i prowizje dla sprzedawców firm Groot-Brittannië

Opłaty i prowizje dla sprzedawców prywatnych VS

candaian flagCanada (Engels of Frans)

austrian flag Australië

Wat gebeurt er als je niet aan de normen voldoet?

Als je niet aan de internationale minimumprestatienormen voldoet, word je lager in zoekresultaten geplaatst en worden je internationale verkoopactiviteiten mogelijk beperkt totdat je beoordelingen verbeteren. Je wordt misschien ook beperkt in het verkopen van objecten op eBay buiten je binnenlandse markt als je prestaties aanzienlijk lager zijn dan de minimumvereisten. Als je eBay-winkel een Topwinkel of Topwinkel Plus is en als je prestaties 60 dagen ondermaats zijn, wordt je winkel mogelijk verlaagd naar het niveau Basiswinkel.

Als je account niet aan de normen voldoet:

  • Alle problemen van deze account moeten zijn opgelost voordat je met andere accounts kunt kopen of verkopen

  • Je kunt geen nieuwe account registreren

  • Je kunt geen bestaande eBay-account gebruiken om koop- en verkoopbeperkingen of andere beleidsgevolgen te vermijden

Verkopersbescherming

We nemen een aantal beveiligingsmaatregelen om je verkoperniveau te beschermen en je te helpen als je een probleem hebt. Wij kijken bijvoorbeeld naar het patroon van een koper voor het openen van geschillen, en wij beschermen je indien nodig. Wij beschermen je ook tegen vertraagde leveringen in opkomende markten.

Contact met ons opnemen

Heb je een vraag? Wij kunnen je helpen.

 Contact opnemen

Vraag het aan andere leden

Krijg hulp van andere eBay-leden. Ga naar het Antwoordcentrum om een vraag te stellen.